mammatillknut

Alla inlägg under augusti 2011

Av Lisa Öqvist-Häggström - 3 augusti 2011 18:50

Knut och vovve Ronja dricker välling hos mormor :)

Av Lisa Öqvist-Häggström - 3 augusti 2011 15:21

Vid lunchtid så hoppade jag och Knut på cykeln och cyklade ner på stan för att äta lite lunch med Knuts mormor :) vi åt bakad potatis i gallerian och Knut fick pasta med kyckling. Riktigt gott vare faktiskt! Deras bakade potatis var godare än Myggans, ett litet tips till Kalix-bor ;)

Efter det drog vi ner till campingen för lite lek i lekparken där. Sen bestämde vi oss för att äta lite glass i värmen, då vi har 26 grader idag! Pjuu vad svettigt det är!

Ge mig glassen!

Kladdigt och mumsigt med glass! :)

Av Lisa Öqvist-Häggström - 3 augusti 2011 10:18

På morron upptäckte jag att jag har ju helt och hållet glömt bort att hänga upp mina sommargardiner! Bra att komma på det i slutet av sommaren ;D så nu när Knut sover sin förmiddagstupplur, har jag passat på att hänga upp sommargardinerna ;D så nu får sommargardinerna hänga där ett bra tag in på hösten, duktigt jobbat Lisa ;D

Av Lisa Öqvist-Häggström - 3 augusti 2011 07:53

Igår hos Knuts gammelfarmor så hittade jag detta fräna och stora spindelnät:

Av Lisa Öqvist-Häggström - 2 augusti 2011 20:22

Innan Knuts förmiddagstupplur så packade vi in oss i bilen och körde iväg mot stugan och Knuts gammelfarmor i Lepijärvi! :) Leipijärvi är en yttepytte liten by mitt mellan Happis och Kalix. Där blev vi bjudna på laxsoppa till lunch och det var ju mumma! Vi hade oxå tänkt fara till stranden och bada, men det blåste åt fel håll så på stranden vare inte varmt! Så vi fick nöja oss med lek och bus :D vi hann även en snabbsväng in till Happis för lite snabbhandling :) innan vi drog oss hemåt, blev vi bjudna på äppelpaj med vaniljssås!

Gammelfarmors hus och våran stuga (eller ja min pappas stuga ;)

Gammelfarmor Anna-Lisa

När vi körde hemåt, styrde vi bilen mot Knuts morfar där vi åt middag. Och självklart så när vi är där och äter middag, blir det obligatoriska morfarsbuset :)

Av Lisa Öqvist-Häggström - 2 augusti 2011 08:29

Igår på eftermiddagen var Angelica och Lucas på besök! Riktigt kul och det var nu ngn vecka sen vi träffade dom :D dom har varit på semester ner till Göteborg och lite annat som kommit ivägen :) men igår var dom då här och killarna fick leka av sig! :)

Knut sover fortfarande och jag steg upp kl 08.00 :) skönt att få sova lite länge, då han vaknade redan kl 07.00 igår! :) idag har dom lovat 24 grader och imorgon hela 26 grader! Så jag och Knut kanske far en sväng till stranden idag :) igår till kvällsvällingen ville Knut ha Vovve Ronja med sig och då blev det ju såhär gulligt:

Av Lisa Öqvist-Häggström - 1 augusti 2011 15:17

Datakillen som Andreas lämnade in datorn hos, lyckades rädda nästan allt från min hårddisk! Det känns ju väldigt skönt faktiskt :) MEN när jag suttit och bläddrat igenom det som han lyckas rädda, så upptäckte jag att alla bilder från min 25-års dag är borta plus lite till =/ det var ju lite trist det faktiskt... fast jag är ju glad över allt annat som jag fått!

Måste köpa ny hårddisk till den, så än så länge får jag använda mig av Andreas stationära dator! Så jag hoppas att jag lyckas få tag på ngn billig hårddisk snart!

En räddad bild från 14:e juli

Av Lisa Öqvist-Häggström - 1 augusti 2011 09:24

Idag äre 1:a augusti, vilket innebär att min barnledighet tagit slut och min semester börjat! Det innebär även att Knut bli 14 månader idag! :) det känns vääääldigt sjukt att Knut blivit så stor, men det känns även sjukt att ett nytt kapitel i vårat liv kommer att börja om bara 3 veckor! Då börjar Knut nämligen på dagis! Sen så dröjer det bara 1,5 vecka, så börjar jag jobba =/ det är då 1,5 år sen som jag slutade jobba, då gick jag på semester och sen havandeskapspenning och det känns hur sjukt som helst att börja jobba igen! Jag har ju varit hemma 1,5 år och det är lång tid och nu helt plötsligt måste jag börja jobba igen! Och Knut har blivit stora killen som ska börja dagis! Näe tiden har gått alldeles för fort... som tur är har jag valt att bara jobba 50% iaf 1,5 månad, får se om jag fortsätter med det sen. Ganska skönt att bara jobba 50% ;D

Knut pendlar väldigt mkt med sitt uppstigande om mornarna. I helgen har han stigit upp närmare kl 10 varje dag, men nu på morron bestämde sig stora killen att stiga upp kl 07.00 Jag förstår inte hur han kan pendla sådär från ena dagen till den andra! Som igår tex, då vaknade han kl 09.30 och då idag kl 07.00 Nu ligger han och tar sin förmiddagstupplur och jag tänkte gå ut och rensa lite i trädgårdslandet som inte alls blivit prioiterat senaste veckan! :P

Knut har lärt sig att ställa sig på sitt bord och titta ut genom fönstret...

Hej! Jag heter Lisa, jag är 30 år och är fru, sjuksköterska, husägare, Volvoägare och 3-barnsmamma! =)